Orangina
Klant
Begin jaren 30 begonnen Algerijnse sinaasappelboeren, met de productie van sinaasappellimonade onder de merknaam Naranjina. Deze merknaam werd al snel vervangen door de huidige merknaam Orangina.
Na de Tweede Wereldoorlog waren er zowel in Algerije en in Frankrijk talloze cafés. De eigenaren van Orangina ontdekten hierin een geheel nieuwe markt en brachten sindsdien hun product ook in horecagelegenheden aan de man. Sinds 1953 zijn de beroemde schilfers het handelsmerk van Orangina. Inmiddels is Orangina onderdeel van het Japanse Suntory. Een wereldspeler in het produceren en vermarkten van consumenten merken.
Achtergrond
In 2017 heeft Orangina de beslissing genomen om de distributie zelf te gaan organiseren. Tot januari 2018 werd dit aan derden uitbesteed.
Resultaat
Vanaf januari 2018 heeft Orangina de gehele distributie in Retail Nederland in eigen hand. Naast de commerciële onderhandelingen bestond mijn rol tevens hen te adviseren op terrein als Statiegeld inname etc. Als onderdeel van het projectteam is de transitie geslaagd.