Grolsch SAB-Miller

Klant

Grolsch is een onderneming met een rijke traditie. De bierbrouwerij heeft een historie die teruggaat tot 1615. Grolsch vindt haar oorsprong in het oosten van Nederland, beginnend in Groenlo en is tegenwoordig gevestigd in Enschede. Nederland is de thuismarkt van Grolsch, hier ligt dan ook het zwaartepunt van de commerciële activiteiten.

Achtergrond

Hoe kan Grolsch een nieuw conditiestelsel invoeren, waarbij meer transparantie ontstaat en wat moet leiden tot het effectief inzetten van de budgetten. Waarbij er ook een duidelijke link is met de strategie; integreren van supply chain, marketing en innovatie. 

Resultaat

Op basis van analyse is er een nieuw conditiestelsel ontwikkeld. Basis hiervoor is gelegd dmv workshops en trainingen.Daarnaast heb ik een aantal personen individueel gecoached. Zie hiervoor onderstaande referentie:

“Ik kijk met plezier terug op de training van de afgelopen maanden. In mijn nieuwe rol binnen de organisatie wordt meer dan ooit een coachende rol van mij verwacht. Ik heb het als zeer prettig en leerzaam ervaren hoe je mij vanuit de theorie hebt meegenomen in het proces, uiteindelijk resulterend in zeer praktische tips en adviezen. Daarvoor ben ik je oprecht dankbaar”
 
Herbert Wesselink
Accountgroup Manager